fredag 28 oktober 2011

Övat lite på engelskan idag kan man säga!

På min lediga dag passade jag på att uträtta några ärenden där ena var att hitta åt Skatteverket för att få utskrivet min skattesedel åt min chef. Nog om de... Då jag hittar stället så får jag och två andra kvinnor inte komma in av någon anledning hörde inte vad han sa utan att vi skulle ta pendeln mot Sundbyberg och kliva av efter två stopp och där få besöka Skatteverket. Kan det bli mer krångligt?

Det var jag och två kvinnor varav en var turist och pratade engelska. Så liksom för hennes skull pratade jag och den andra kvinnan engelska och skulle följas då till det här andra stället. Vi pratar och vi pratar, men så viker den engelsktalande kvinnan av för hon orkar inte åka ända dit så men vi fortsätter gå utan henne och fortsätter även prata engelska... Sen efter ett tag så inser vi ju att vi lika gärna kan prata svenska?! Lite kul :P slutade också med att ingen av oss orkade åka dit utan gick åt varsitt håll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar